כסף: איאפשר לחיות בלעדיו אז איך אומרים שהוא לא חשוב??

מה זה כסף? טוב? רע? איך להשתמש בו יותר בחכמה? כנסי לקישור לכתבתה המלאה!
silver-and-gold-coins-128867

הכל זה כסף כסף כסף :

באמת אי אפשר להסתדר בלי כסף. לחיות, ללמוד, לישון, לאכול, לנסוע, להתנקות. בלי כסף, אי אפשר לעשות אפילו דבר אחד מכל אלו! צריך לקנות מיטה בשביל לישון, לשלם שכירות, לקנות אוכל, לשלם על רב קו- ואלו רק כמה דברים בודדים מהמגוון העצום של דברים בחיינו שצריכים כסף. כולנו רוצים שיהיה לנו מספיק כסף כדי שלא נצטרך לדאוג ובכדי לחיות בכיף וברחבות.

יש שני צדדים: אנחנו מודעים לזה שכסף הוא לא הדבר שיגרום לנו שמחה, אבל יודעים שזה יעזור לנו לחיות יותר בקלות. מצד אחד, כסף יכול להיות קללה. יש עשירים עצובים מאוד ומלאים חרדה שמה יעלם כספם.  אבל כסף יכול להיות גם ברכה. נתינת צדקה, שימוש באיזון ובשביל טוב וקדושה, יכול להפוך אותו לצד החיובי. כסף הוא אמצעי לעשות הרבה טוב בעולם, השאלה מה אני עושה עם זה? מה הרגש מסביב זה? הכוונה? הרצון?

כסף ביהדות:

כסף זה כלי.

בזמן אדמוה"ז, היתה מלחמה בין נפוליאון, מנהיג המהפכה הצרפתית לבין הצר של רוסיה.  אדמוה"ז התפלל שהצר ינצח בכדי שעמ"י לא ישכחו מי הם. ברגע שיהיה להם שוויון זכויות, וקל בגשמיות, ירד הצורך להתפלל, כי טוב לי! לא צריך להסתגר כי מקבלים אותנו! אין מחיצות כי אנחנו שווים! בדור שלנו, דור האחרון לגלות וראשון לגאולה, חלה מהפך. השליחות השתנתה. העבודה שלנו לקראת הגאולה היא לקבל "ביטוש" אחר. שמן זית זך כתית למאור.  לכל אחד מאיתנו יש מאור, חלק אלוקה ממעל ממש וע"י הכתית מתגלה העצם. כתית מלשון כתישה. בדורות הקודמים הכתית לזית, הכתישה כדי להוציא את המאור של הנשמה החוצה היתה כל הניסיונות, הקשיים, אנשים ממש מסרו את חייהם למות על קידוש ה'! היום, הכתית שלנו בכדי לגלות את המאור- עצם הנשמה הוא הנסיונות של עושר, רחבות.

תכלס- שימוש בכסף באיזון:

+תכנני ועשי תקציב חודשי. עשי רשימה של כל ההוצאות: הכל הכל. אפשר לעשות טבלת אקסל: שם ההוצאה, סכום ההוצאה, מידת השביעות שלי מהסכום ועוד. אם תזכרי בהוצאה שלא רשמתי, תוסיפי גם אותו.  תוסיפי קצת אקסטרה לזמנים האלו שפתאום יש הוצאה דחופה חד פעמית. ולמה לעשות את כל זה? קודם כל, מודעות. כמה אני מוציאה כל חודש? האם אני מבזבזת? מה יותר מידי? מה לא מספיק? הדבר השני שיתן לך הוא התחלה לאיזון ההוצאות.

+חסכי והשקיעי: הרבה אנשים נופלים בפח: אין לי עכשיו כסף, אני לא יכולה לחסוך. אני אחסוך כשיהיה לי יותר. אם לא תחסכי עכשיו זה יהיה מאוד קשה אח"כ לשנות. תמיד תצטרכי את הכסף למשהו. תחשבי את כל ההוצאות החודשיות שלך. האם יש משהו אחד שאת יכולה לחיות בלעדיו? האם יש שעת משכורת ביום או בשבוע שתוכלי לחסוך ולא להשתמש? האם את קונה קפה כל יום?לכל משפחה יש משהו או אפילו הרבה דברים שיכולים להסתדר בלי. קחי את ה15ש"ח הזה ליום. או את ה300 ש"ח לחודש. או אפילו סכום קטן. מה שאת יכולה. שימי בקופת חיסכון או בכל תכנית שייתן לך אחוזי רווח. תכפילי ב12. בעוד 30 שנה יכול להיות לך סכום גדול לחיות איתו. זה אולי רחוק, אבל פשוט מתוך הרגל, בצורה יציבה ורגילה לאורך כל השנים, את לא תרגישי בכלל שאת חוסכת.

+הלוואות: קל להגיד: אל תלווי. אבל החיים יותר מורכבים מזה. אז מה באמת עושים? קודם כל, נסי לא להלוות אלא אם כן זה ממש חובה. נסי קודם לראות איפה את יכולה להוריד בהוצאות בכדי להכניס את מה שאת חייבת. חזרי לתקציב החודשי ובדקי אם יש לך יכולת לעשות חישוב מחדש. אנשים היום מלווים על ימין ועל שמאל בלי לדעת מה המשמעויות של ריבית, החזר וחובות. אם בכל זאת, את ממש חייבת, חקרי קודם. בדקי את כל האפשריות. שאלי אנשים שאת מכירה, התייעצי עם אנשים שאת סומכת עליהם. תעשי את זה בחכמה.

+פנקי את עצמך: צריך להיות חכמים. אבל למה את חוסכת? כדי שיהיה לך? כדי שתוכלי להרגיש רוגע? תני לעצמך את הצ'ופרים הקטנים או אפילו הגדולים כבר מעכשיו. נגמר הבטריה כשאנחנו לא מטעינות ומפנקות את עצמנו. אל תהססי לתת לעצמך פינוקים מידי פעם. אם לא תוכלי ליהנות עכשיו ולמלא מצברים,  כשתגיעי לגיל 70 זה לאו דווקא ישתנה.

+אל תפסיקי ללמוד אף פעם: השתמשי בחכמת נשים שלך. בבינה היתרה שלך. תרגישי מה עובד לך ומה לא. השכנה שלך חוסכת 200 ש"ח בחודש ולך זה לא הגיוני. בת דודה שלך משתמשת ב 500 ש"ח לטיפול יופי שזה לא מתאים לך. ואחותך לא חוסכת שקל ומלווה הרבה. לך יש את הבית, משפחה, וצרכים משלך.

איטא וולמן הינה יוצרת, שחקנית, זמרת ומנחת קבוצות. היא מעבירה סדנאות להעצמה נשית דרך חסידות, דרמה ומוסיקה במגוון נושאים ולכל סוגי קבוצות נשים ונערות. הסדנאות מתאימות לימי גיבוש, ימי עיון, סמינריוניות, מכללות, תיכונים, ועוד. היא גם כותבת ומלחינה מוזיקה וכעת בשלבי בניית מופע אישי ויצירת קליפ מוסיקה חדש.

להזמנת סדנא, מופע או יצירת קשר: 05445831112 או במייל: Ita@iotzma.com

איטא וולמן

איטא וולמן

איטא וולמן הינה יוצרת, שחקנית, זמרת ומנחת קבוצות. היא מעבירה סדנאות להעצמה נשית דרך חסידות, דרמה ומוסיקה במגוון נושאים ולכל סוגי קבוצות נשים ונערות. הסדנאות מתאימות לימי גיבוש, ימי עיון, סמינריוניות, מכללות, תיכונים, ועוד
להזמנת סדנא, מופע או יצירת קשר: 05445831112 או במייל: Ita@iotzma.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *