קחי דקה ותנהלי אותה- טיפים לניהול זמן

clear-glass-with-red-sand-grainer-39396

הבוקר

בואי נתחיל מהתחלה. זמן זה חשוב. ואנחנו רוצות לנהל אותו בצורה הכי טובה. וזה מתחיל מהבוקר. איך אני קמה? מה הסדר בוקר שלי? עם מה אני מתחילה את היום? אז קודם כל, הסדר הקבוע ממש חשוב. כשאת כל פעם קמה באותו שעה ויש לך סדר קבוע, זה כבר התחלה טובה. בנוסף, נסי להכניס דברים כמו ספורט, יוגה, מתיחות, זמן לשבת ולהתבונן, ולהודות. גם אם זה 5 דקות.  זה עוזר להתחיל ברגל ימין. מזל שיש לנו את התפילה שעוזרת לנו להפסיק רגע! אבל בנוסף, נסי לחשוב מה יעשה לך טוב להתחיל את היום. הדבר האחרון שאני ממליצה לעשות בבוקר זה את הדברים שדורשים שימוש בשכל, באנליטיקה, ניתוח, וחשיבה עמוקה. המוח שלך הכי ערני ומוכן לזה.

זמן ביהדות

"צריך לשמור על הזמן…כל יום שחולף, אינו יום בלבד אלא עניין בחיים…יום של קיץ ולילה של חורף -שנה הוא." (היום יום, י"ז חשוון) כל דקה מצורפת לעוד דקה. יש 1440 דקות ביום. יש 525,600 דקות בשנה. כל דקה לעצמה נראית קטנה ולא חשובה. אז אני אבזבז אותה, אז מה?? אבל כל דקה יש לה משמעות לתכלית שאנחנו פה, למטרה של כל אחד ואחת. בגאולה נבכה על הפספוס. כל דקה שיש לנו, יכולה להיות מנוצלת לטובה, ללימוד, לשמחה, לנתינה, או…. בואו ננצל את הזמן. כל דקה היא יהלום. תעשי חשבון נפש: מה עשיתי היום? מה עשיתי היום כדי שיהיה יותר טוב מאתמול? תחשבי איך תרגישי בגיל שמונים ופתאום ראית שבזבזת כל כך הרבה זמן… לא צריך להגיע לגיל הזה כדי להתעורר.

זמן זה כוח.

תכלס:

  • רשימה: תכתבי את כל מה שאת צריכה לעשות.
  • זמן: תכתבי לכל דבר כמה זמן זה ייקח לך.
  • סדר עדיפות: מה הכי חשוב? מה ראשון? מה יכול לחכות למחר? לפעמים יש מלא לעשות ואין מספיק זמן. תסדרי לפי הכי חשוב לעכשיו והכי פחות. תראי מה את יכולה לעשות מחר. בערב. בזמן שאת נוסעת באוטובוס. מה את יכולה לתת למישהו אחר לעשות. אל תבזבזי את הזמן שלך על דברים שהם לא דחופים למטרות שלך כרגע. 
  • הכנה מראש : את יכולה להכין את הבגדים למחר? לסדר את העניינים הטכניים לפני הפגישה כדי שיהיה לך זמן למה שחשוב? תחשבי 3 צעדים קדימה כדי שתוכל למקסם את הזמן שלך.
  • תכנני יותר זמן: תני לעצמך מרחב נשימה. תמיד יהיה דברים שיקרו רגע אחרון. תנסי לתת לעצמך יותר זמן לכל דבר כדי שאם יגלוש, זה לא ישנה לך את כל הלו"ז.
  • לכתוב ביומן גם את ההפסקות : את כותבת רשימת מטלות? או שאת מכניסה כל פגישה וכל משימה ביומן? תכניסי גם את בחצי שעה של נשימה ומנוחה. את המפגש עם הפאנית או שעה לקרוא ספר. . אלו יעדים חשובים לא פחות. בלעדיהם, לא תוכלי להמשיך ולתת.
  • עבורי ועבור אחרים: כמה מהזמן שלי אני מקדישה בשביל המטרות של האחר? אם זה הלקוח או הבוס או כל אדם. כמה זמן אני לוקחת למטרות שלי? לפעמים אנחנו כל כך עסוקות בעשייה ומרגישות שאנחנו עושות המון אבל בעצם רוב העשייה הולך לדברים שלא מקדמים אותנו כלל. נסי יותר לשים זמן על המטרות שלך: המטרות העסקיות, אישיות,רוחניות, ומשפחתיות.
  • זמן יעיל ביום: הכלל הוא ש 80%  מההפקה שלך יקרה ב 20% מהזמן. זאת אומרת, ביום עבודה של 8 שעות, לאו דווקא נתקדם בכל הזמן הזה במידה שווה, אלא פתאום יש התקדמות, הברקה או הצלחה ואז מצליחים להספיק מלא דברים תוך זמן קצר. תחשבי מתי את הכי ערנית, או הכי מלאת רעיונות. לפעמים עדיף לתת לעצמך פחות זמן, אבל את הזמן הנכון כדי שיהיו תוצאות. בד"כ בבוקר אנחנו הכי יכולים לחשוב חשיבה עמוקה. בצהריים יש מין ירידה ולכן עדיף להקדיש את הזמן הזה לדברים יותר טכניים. ובערב, כשיש גל שני, זה הזמן ליצירתיות. נסי לבדוק את עצמך מתי את הכי מצליחה להתקדם.

    תחשבי על האיכר בשדה. אם הוא שותל בעונה הלא נכונה, לא יצא מזה כלום. שום ייבול. אבל אם את עובדת בזמן הנכון לך, יהיו תוצאות טובות הרבה יותר.

איטא וולמן

איטא וולמן

איטא וולמן הינה יוצרת, שחקנית, זמרת ומנחת קבוצות. היא מעבירה סדנאות להעצמה נשית דרך חסידות, דרמה ומוסיקה במגוון נושאים ולכל סוגי קבוצות נשים ונערות. הסדנאות מתאימות לימי גיבוש, ימי עיון, סמינריוניות, מכללות, תיכונים, ועוד
להזמנת סדנא, מופע או יצירת קשר: 05445831112 או במייל: Ita@iotzma.com

3 תגובות

  1. כל כך רלוונטי לי…חייבת להתחיל לרשום הכל ביומן כדי להתנהל כמו שצריך מבלי להכנס ללחץ

  2. זה באמת טיפ לחיים ולחי יום יום שצריך לזכור כל רגע ותמיד צריך לזכור לנצל את הזמן אך ורק לדברים טובים
    ולמעשים טוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *