שמונה דברים לשאול את עצמך כשאת מרגישה שהגוף שלך…

pexels-photo-1028599.jpeg

ב"ה




מרגישה לא הכי טוב? שהגוף שלך עייף? לא עובד טוב? כואב? מרגישה מוצפת? רוצה לעשות הערכת מצב?? כנסי לכתבה ותתחילי!





בואי קחי דף ועט ונבצע תרגיל קטן. אני הולכת לשאול אותך כמה שאלות. ופשוט תכתבי את התשובות לפי איך שאת מכירה את עצמך. מוכנה? ייאלה בואי נתחיל!


  1. מה אני מכניסה לגוף שלי? איזה מאכלים? כמה מים? האם אני לוקחת ויטמינים?

הגוף שלך הוא כמו מנוע- מה שתכניסי, ככה זה יעבוד.

תעשי הערכת מצב: מה אני אוכלת כל יום? מה אני שותה?

האם אני מכניסה מספיק פירות וירקות? האם אני מרבה לאכול סוכר, פחמימות? חלב? מה אפשר להוריד? מה אפשר להוסיף? תתחילי עם משהו קטן שאת באמת מסוגלת ומשם תתקדמי.


2. כמה הגוף שלי זז? האם הוא זז בכלל? האם אני עולה במדרגות או תמיד לוקחת מעלית? האם אני נוהגת או נוסעת לכל מקום או לפעמים הולכת ברגל? האם אני עושה הליכות\ ספורט\ פילטיס\ יוגה לפחות פעמיים בשבוע?



  1. כמה זמן מסך יש לי כל יום? זמן מסך מאד מעלה כאבי ראש, עיניים וגב. כמה את מול מחשב ביומיום? האם את יכולה להוריד? אם את עבודת בזה, תוכלי לעשות הפסקות כל שעה ולהתמתח טוב? האם תוכלי לפחות להמניך את האור במסך שלך? האם תוכלי לכבות את הפלאפון שעה לפני השינה כדי שהשינה שלך תהיה טובה יותר?


  1. שינה. וזה מביא אותי לשינה. כמה את ישנה? מתי את הולכת לישון ומתי את קמה? את יודעת שהשעות הכי טובות והכי מביאות אנרגיה הן לפני 12 בלילה? מה תוכלי לשנות או להפסיק כדי שתשני קצת יותר ותקבלי את הכוח שאת זקוקה לו?



  1. מה אני מורחת (או לא מורחת) על העור שלי? האם אני מביאה לעור שלי דברים טבעיים? האם אני שוטפת פני כל יום ומורדה את האיפור לפני השינה כדי לשמור על העיניים שלי?  האם אני שמה קרם הגנה לפני יציאה לשמש?


  1. איך התנוחה שלי? האם אני הולכת ויושבת עם גב ישר? האם אני סובלת מכאבי גב?

תתחילי להזכיר לעצמך כל פעם שאת יושבת כפופה. שימי גומייה על היד וכל פעם שאת רואה את לא זקופה, תעבירי ליד השנייה את הגומייה. המטרה היא להצליח יום שלם לא להעביר את הגומייה מיד ליד אפילו פעם אחת! תדמייני שיש מישהו שמחזיק אותך מלמעלה עם חוט ומותח אותך!


  1. כמה אני עסוקה? יותר מידי? אני נותנת לעצמי זמן להיות עם אלו שאני אוהבת?אולי לא מספיק? אולי ההפך, אני מרגישה משועממת?  צריך איזון בין השניים. אם את עושה מידי הרבה דברים ולא נותנת לעצמך לנוח ולהיטען מחדש- תראי מה חובה להיום ומה יכול לחכות. מה את חייבת לעשות לבד ומה את יכולה לתת למישהו אחר כדי להוריד לעצמך את העומס. ותמצאי זמן למשפחה וחברות! ולעצמך! זה נחוץ!  ואם את מרגישה שאת לא עושה מספיק- מה את אוהבת לעשות? מה את יכולה לעשות טוב לאחרים? כשהזמן שלך מידי ריק, זה מביא לדברים לא טובים- תתמלאי!


  1. ואחרון חביב! מבחינה נפשית, איך אני? אני רגועה? שלווה?

האם אני מרגישה שיש לי הרבה כעס כרגע על מישהו? הרבה עצבות או חרדה על משהו? איך הקשר שלי עם הקב"ה כרגע? האם אני ממלא את הנפש שלי? האם אני מדברת איתו? מתקדמת?

אם את מרגישה שיש דברים שאת רוצה לשפר. הגיע זמן לעצור ולעשות שיחה עם הקב"ה. לעשות הערכת מצב ואיפה את רוצה להיות. ואם את מרגישה במצוקה גדולה- דברי עם מישהו! בין אם זה בעלך, חברה או מטפלת! כשאת לא לבד, זה כבר יעזור לך להתמודד! 


אחרי שקראת את הכל וענית. שבי, תקראי את תשובותייך וסמני את הדברים שהכי נחוצים לך לשנות.

תתחילי בקטן כדי שבאמת תצליחי! שימי לעצמך מטרה, מה תעשי כדי להגיע לשם ואיך תעודדי את עצמך ותרגישי מחוייבית? כשתהיי מוכנה, תתחילי עם עוד משהו.


ותזכרי! זה מאד נורמלי ליפול, לקחת 2 צעדים קדימה ואז 3 אחורה. אין דבר כזה רק עלייה! רק תזכרי לעצמך שוב ושוב- הירידיות הן לצורך עלייה!

איטא וולמן

איטא וולמן

איטא וולמן הינה יוצרת, שחקנית, זמרת ומנחת קבוצות. היא מעבירה סדנאות להעצמה נשית דרך חסידות, דרמה ומוסיקה במגוון נושאים ולכל סוגי קבוצות נשים ונערות. הסדנאות מתאימות לימי גיבוש, ימי עיון, סמינריוניות, מכללות, תיכונים, ועוד
להזמנת סדנא, מופע או יצירת קשר: 05445831112 או במייל: Ita@iotzma.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *